Dariusz Andrian

Dariusz Andrian, jako Chief Executive Officer, kieruje ponad 400-osobowym zespołem agencji VMLY&R Poland realizującej projekty dla wiodących globalnych i lokalnych marek. Działająca w Warszawie i Krakowie agencja ma na swoim koncie już ponad 300 nagród branżowych, w tym Grand Prix w konkursie Cannes Lions w kategorii Glass: Lions for Change i Titanium Lion, Grand ARC Award w konkursie Adweek, Grand Prix Golden Drum, nagrodę D&AD Impact, nagrody festiwalu London International Awards, nagrody w konkursach Jay Chiat i Andy w Nowym Jorku i wiele innych. Pod przewodnictwem Dariusza Andriana VMLY&R Poland zdobyła tytuły: Agencji Roku Cannes Lions w kategorii Good Track, Agencji Roku EFFIE, Agencji Roku w konkursie kreatywnym KTR, Agencji Roku w konkursie Innovation, Agencji Interaktywnej Roku w konkursie MIXX Awards i Grupy Interaktywnej Roku. Zaliczoną ją również do najczęściej nagradzanych i najbardziej kreatywnych firm na świecie według The Drum World Creative Rankings. 

Dariusz jest członkiem Executive Leadership Team VMLY&R na obszar EMEA, gdzie wspiera oddziały agencji i ich klientów w zakresie adaptacji nowych rozwiązań i transformacji cyfrowej. Kieruje EMEA Technology Center of Excellence, oferującym klientom i partnerom fachową wiedzę technologiczną i dostęp do skalowalnych rozwiązań z obszarów customer experience, mar-tech i analizy danych.  

Od 2018 roku Dariusz Andrian jest prezesem zarządu Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR. Często występuje w roli prelegenta w licznych wydarzeniach branżowych, był członkiem Facebook Client Advisory Board, działał w Komitecie Organizacyjnym EFFIE, a także był jurorem w konkursie EFFIE 2018-2022. Jest także członkiem Kapituły MIXX Awards IAB i jurorem w konkursie MIXX Awards. Wyróżniony został tytułami: Człowieka Roku IAB Polska, AdMan Roku magazynu Press i Człowieka Reklamy magazynu Brief.

Dariusz jest absolwentem Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie studiował na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych oraz na Międzywydziałowych Indywidualnych Studiach Humanistycznych. Z branżą reklamową związany od ponad 25 lat, z czego ostatnie 15 lat z agencją VMLY&R (wcześniej VML). Pracował także w agencjach sieciowych DDB i McCann.

Tomasz Karwatka

Przedsiębiorca i inwestor. Jego misją jest wsparcie polskich przedsiębiorców w budowie globalnych organizacji. Obszary, które go interesują to: enterprise software, healthcare, impact business oraz edukacja.

Współtworzył między innymi takie firmy jak Divante, Vue Storefront, Callstack, Open Loyalty. Jest też współzałożycielem organizacji NGO Tech To The Rescue oraz community Product dots.

Obecnie prowadzi Catch The Tornado – firmę wspierającą przedsiębiorców technologicznych poprzez inwestycje i edukację. Jego ostatnie inwestycje to między innymi cyber_Folks oraz ElevenLabs.

Pracuj ze mną nad: sprzedażą, marketingiem, rozwojem produktu technologicznego

Jacek Poświata

Od ponad 25 lat Jacek doradza zarządom największych firm z Europy, Stanów Zjednoczonych i Kanady w zakresie rozwoju biznesu, budowania strategii oraz przy fuzjach i przejęciach. Pracował dla przedsiębiorstw działających w sektorze telekomunikacyjnym, energetycznym, wydobywczym, chemicznym, finansowym, jak również dla funduszy private equity. Doradzał także instytucjom administracji publicznej oraz samorządom w Polsce i Europie Wschodniej. Warszawskim oddziałem Bain & Company kieruje od początku jego istnienia, czyli od 2012 roku. Odpowiada za działy Private Equity oraz Strategia Przedsiębiorstw.

Jacek należy do Polskiej Rady Biznesu i wspiera ją w działaniach na rzecz rozwoju polskiej gospodarki. Regularnie uczestniczy w debatach publicznych dotyczących strategii przedsiębiorstw, ekspansji zagranicznej, poprawy efektywności i innowacyjności.

Jest absolwentem Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz posiada tytuł MBA z Columbia Business School w Nowym Jorku.

Pracuj ze mną nad: rozwojem biznesu i budowaniem strategii, projektami z udziałem funduszy private equity, wdrażaniem innowacji i transformacji cyfrowej.

Hobby: fotografia, podróże, golf, bo pozwala mi się wyciszyć w otoczeniu przyrody, oraz narty

Justyna Glusman

Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz London School of Economics and Political Science, gdzie obroniła doktorat w dziedzinie polityki gospodarczej.

Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy w instytucjach administracji publicznej, samorządu terytorialnego oraz w sektorze prywatnym. Karierę zawodową rozpoczynała w Urzędzie Komitetu Integracji Europejskiej, w zespole głównego negocjatora Traktatu Akcesyjnego, w którym zajmowała się m.in. tematami „rozwój regionalny” i „energia”.

W latach 2004-2007 w dużej instytucji finansowej była odpowiedzialna za wdrożenie systemu instrumentów finansowych współfinansujących inwestycje przedsiębiorstw realizowane z udziałem środków unijnych.

W roku 2012 uczestniczyła w pierwszej edycji prezydenckiego programu eksperckiego dla młodych naukowców. Pełniła funkcję koordynatora zespołu ekspertów zapewniających merytoryczne wsparcie dla Kancelarii Prezydenta RP. Współpracowała przy projektach poświęconych samorządowi terytorialnemu z think tankiem Forum Od-nowa, podmiotami prywatnymi oraz organizacjami samorządu terytorialnego.
Do września 2018 pracowała w urzędzie marszałkowskim województwa mazowieckiego, gdzie zajmowała się programowaniem funduszy unijnych w dziedzinie edukacji. Wykłada na podyplomowych studiach zarządzania miastem i polityki miejskiej w Szkole Głównej Handlowej.

Członkini rady ekspertów ośrodka myśli i dialogu THINKTANK. Autorka i współautorka publikacji naukowych i prasowych na temat administracji publicznej, samorządu terytorialnego i miast.
Od ponad dziesięciu lat działa społecznie w Stowarzyszeniu Ochocianie, lokalnym ruchu sąsiedzkim. W 2017 r. pełniła funkcję przewodniczącej Komisji Dialogu Społecznego ds. Środowiska Przyrodniczego przy Biurze Ochrony Środowiska Urzędu m.st. Warszawy. Prace Komisji w tym okresie koncentrowały się na zagadnieniach związanych z ochroną miejskiego drzewostanu i sposobach zwalczenia smogu.
W 2018 r. startowała w wyborach samorządowych na urząd prezydenta m.st. Warszawy jako reprezentantka koalicji warszawskich ruchów miejskich. Obecnie zajmuje stanowisko dyrektora koordynatora ds. zrównoważonego rozwoju i zieleni w urzędzie m.st. Warszawy.

Alicja Modzelewska

Manager z ponad 20 letnim doświadczeniem w mediach. Od ponad 13 lat w Zarządzie Edipresse Polska jak Dyrektor Zarządzający i Dyrektor Generalny. Najważniejszym i najciekawszym zadaniem jest i zawsze był rozwój firmy, szczególnie w obliczu globalnych zmian i digitaliazacji. Ediprese to firma wyjątkowa posiadająca w swoim portfolio projekty skierowane do kobiet: czasopisma kobiece, profilowane serwisy internetowe, książki, serie wydawnicze, ale również zajmująca się produkcją video w tym filmów.

Członek Zarządu Izby Wydawców Prasy. Współzałożycielka Fundacji i Vice Prezes Fundacji Przyjaciółka, która propaguje ideę rodzicielstwa zastępczego oraz zajmuje się pomocą i edukacją dzieci z domów dziecka i rodzin zastępczych.

Hobby: „Fascynują mnie inne kultury i ciekawi ludzie. Uwielbiam Włochy i Azję. Moją pasją jest żeglarstwo, windsurfing i czytanie książek”.

Pracuj ze mną nad: rozwojem osobistym, inicjowaniem i tworzeniem nowych projektów, budowaniem strategii w rzeczywistości „zmiany”, media, reklama, marketing, ale również w obszarach społecznikowsko-pomocowych.

Piotr Voelkel

Założyciel Grupy Kapitałowej Vox – firm z branży wykończenia i aranżacji wnętrz, współtwórca Concordia Design – centrum designu i kreatywności w Poznaniu, założyciel Fundacji Vox-Artis Promocji Polskiej Sztuki Współczesnej i Designu oraz prezes Wielkopolskiego Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych, którego kolekcja współtworzy stałą ekspozycję sztuki współczesnej w poznańskim Muzeum Narodowym. Jest też głównym inwestorem obsypanego nagrodami biurowca Bałtyk stojącego w centrum Poznania.

W latach 90. Piotr Voelkel inwestował w lokalne media m.in. był współwłaścicielem Głosu Wielkopolskiego. Następstwem tego kroku było założenie w 1996 r. Wyższej Szkoły Nauk Humanistycznych i Dziennikarstwa, która miała kształcić w nowoczesny sposób kadry dla lokalnych redakcji (od 2015 r. Collegium da Vinci). W 1997 r. Piotr Voelkel powołał do życia Fundację Vox-Artis Promocji Polskiej Sztuki Współczesnej i Designu, która ma na swoim koncie realizację zespołu rzeźb Magdaleny Abakanowicz „Nierozpoznani” na Cytadeli w Poznaniu oraz Agorę w Grant Park w Chicago w USA.

Od 2008 r. Piotr Voelkel jest właścicielem Uniwersytetu SWPS. Jest współwłaścicielem Collegium Da Vinci w Poznaniu oraz Zespołu Szkół Da Vinci: szkoły podstawowej, gimnazjum i liceum akademickich. W 2011 roku założył School of Form – pierwszą w Polsce międzynarodową uczelnię wyższą projektowania.

2003 roku założył Fundusz Stypendialny Lednickie Talenty (od 2011 roku Fundusz zmienił nazwę na Talenty Fundusz Stypendialny). Fundowane stypendia, w postaci pomocy finansowej, rzeczowej lub merytorycznej mają na celu stworzenie takich warunków, aby najzdolniejsi uczniowie i studenci mogli bez przeszkód rozwijać swoje zdolności.

Piotr Voelkel jest mecenasem wielu projektów kulturalnych i edukacyjnych. W 2014 roku został odznaczony Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski za wybitne zasługi dla rozwoju i promocji polskiej przedsiębiorczości oraz za osiągnięcia w działalności społecznej.

Przemysław Krych

Założyciel i Prezes Griffin Real Estate – Warszawskiej platformy inwestycyjnej w branży nieruchomości, która zarządza aktywami o wartości 4 mld Euro.

Zanim założył swoją działalność, Przemek był dyrektorem zarządzającym i partnerem TDA Capital Partners (poprzednio Templeton Direct Advisors) oraz menadżerem Emerging Europe Private Equity Fund. Wcześniej zajmował szereg stanowisk kierowniczych w Banku Handlowym w Warszawie S.A. (obecnie Citibank Handlowy), w tym: członka Komitetu Zarządzającego, Członka Komitetu Kredytowego i Przewodniczącego Komitetu Inwestycyjnego. Przemek jest absolwentem Wydziału Prawa Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu. Posiada tytuł magistra w dziedzinie prawa (summa cum laude).

Hobby: narty, żeglarstwo, dobra literatura, kolekcjonowanie sztuki

Pracuj ze mną nad wszystkim co dotyczy Private Equity i Real Estate. Na niczym innym się nie znam.

Katarzyna Kolenda-Zaleska

Urodzona w Krakowie, absolwentka filologii polskiej Uniwersytetu Jagiellońskiego, studiowała też Wiedzę o Teatrze na warszawskiej PWST.

Pracę dziennikarską rozpoczęła w pierwszym niezależnym dzienniku „Czasie Krakowskim”, potem w „Gazecie Krakowskiej”. Od 1993 roku w „Wiadomościach” TVP, gdzie była sprawozdawcą parlamentarnym, obsługiwała najważniejsze wydarzenia polityczne, w tym wszystkie wybory, a także pielgrzymki Jana Pawła II do Polski i na Ukrainę.

Od 2003 roku w TVN i TVN 24. Jest publicystą i prowadzącą program „Fakty po Faktach” w TVN 24, prowadzącą program „Świat” w TVN 24 BiS oraz reporterką w programie „Fakty”. Obsługuje wydarzenia polityczne, kampanie wyborcze i wybory, oraz wydarzenia w Watykanie – w tym moment śmierci Papieża, pogrzeb a także obydwa ostatnie konklawe – wybór Papieża Benedykta XVI i Papieża Franciszka.

Zajmuje się też polityką amerykańską – dwukrotnie obsługiwała wybory prezydenckie w Stanach Zjednoczonych.
Jest autorką wywiadów m.in. z byłym prezydentem Jimmy Carterem, byłymi Sekretarzami Stanu Madeleine Albright i Henry Kissingerem, doradcą ds. bezpieczeństwa prezydenta George’a Busha Brentem Scowcroftem, doradcą ds. bezpieczeństwa prezydenta Jimmy Cartera Zbigniewem Brzezińskim, a także z Kanclerz Niemiec Angelą Merkel, ostatnim prezydentem ZSRR Michaiłem Gorbaczowem, byłym premierem Wielkiej Brytanii Tony Blairem, byłym premierem Hiszpanii Jose Maria Aznarem, przewodniczącymi Komisji Europejskiej Romano Prodim i Jose Manuel Barroso, przewodniczącym Rady Europejskiej Donaldem Tuskiem, sekretarzem generalnym NATO Andersem Fogh Rassmusenem.

Przeprowadziła także wywiady z Woody Allenem, Umberto Eco, Vaclavem Havlem, Jane Goodall, Krzysztofem Pendereckim.
Publikuje w „Gazecie Wyborczej”, gdzie ma własną kolumnę i cotygodniowy felieton. Autorka trzech książek dotyczących pontyfikatu Jana Pawła II i Benedykta XVI – Pielgrzymka 2002 (2002), Zrozumieć papieża. Rozmowy o encyklikach (2003, 2010), Benedykt XVI – Pielgrzymka do Polski 2006 (2006).

Autorka trzech filmów dokumentalnych
1. „Chwilami życie bywa znośnie. Przewrotny portret Wisławy Szymborskiej” – o życiu polskiej laureatki literackiego Nobla. Premiera filmu odbyła się w MoMA w Nowym Jorku.
2. „Strateg- rzecz o Zbigniewie Brzezińskim” – o życiu doradcy do spraw bezpieczeństwa prezydenta Jimmy Cartera i wybitnego amerykańskiego analityka i politologa. Za ten film otrzymała nagrodę Wiktora.
3. „Cud historii” – film zrealizowany w związku z 10 rocznicą wejścia Polski do Unii Europejskiej

Hobby – czytanie książek, narty, Kraków, polityka amerykańska, wszelkie rynki i ryneczki świata, gdzie można pić białe wino, ewentualnie Aperol i cieszyć się dolce far niente

Pracuj ze mną nad tym, aby wybrać taki rodzaj działalności, żeby stał się Twoją pasją, ponieważ bez pasji praca jest nudna. I pracuj ze mną nad tym, żeby praca nie przesłaniała ci całego życia.

Waldemar Dąbrowski

Absolwent Wydziału Elektroniki Politechniki Warszawskiej. Stypendysta The British Council, Goethe Institut oraz Departamentu Stanu USA. Ukończył również Executive Programme for Leaders in Development na Harvard University.

Był współzałożycielem i dyrektorem Klubu Riviera-Remont (1973-1978), który zasłynął z niezwykle oryginalnych inicjatyw kulturalnych. Gościli tam wówczas: Michelangelo Antonioni, Julio Cortázar, Nikita Michałkow, Andrzej Wajda, Krzysztof Zanussi, Krzysztof Kieślowski i inni wybitni twórcy.

Studencki okres jego aktywności zaowocował propozycją objęcia stanowiska zastępcy dyrektora Wydziału Kultury Urzędu Miasta Warszawy. Sprawował tę funkcję w latach 1979-1981.

W 1982 r. objął wraz z Jerzym Grzegorzewskim dyrekcję Centrum Sztuki Studio w Warszawie, wiodącej instytucji kultury tamtego czasu, na potrzeby której założył autonomiczny impresariat, promujący czołowych artystów polskiego teatru, muzyki i sztuk wizualnych.

Wraz z Franciszkiem Wybrańczykiem utworzył renomowaną orkiestrę Sinfonia Varsovia, z którą — jako szefowie muzyczni — współpracowali w tamtym okresie tak znakomici dyrygenci, jak Jerzy Maksymiuk i Yehudi Menuhin. Rozwijał tradycje wystawiennicze Studia. Był producentem ponad 70 spektakli Teatru Studio, aż po głośną inscenizację Tamara, która jako pierwsza w Warszawie sfinansowana została ze środków pozabudżetowych. W tym okresie Teatr Studio odbył liczne tournée po wszystkich kontynentach świata, uczestnicząc w najważniejszych festiwalach teatralnych.

W 1990 r. został wiceministrem kultury i sztuki, szefem Komitetu Kinematografii. Sprawował ten urząd przez cztery lata, przeprowadzając gruntowną reformę polskiej kinematografii.

Z jego inicjatywy powstał także wakacyjny Festiwal Gwiazd w Międzyzdrojach, który — powtarzany corocznie — stał się areną prezentacji najwybitniejszych dokonań artystycznych wielu dyscyplin sztuki. Przyczynił się do reaktywacji golfa, jako sportu w Polsce. W latach 1992-1996 był prezesem, a do dziś jest honorowym prezesem Polskiego Związku Golfa.

W latach 1994-1998 był prezesem Państwowej Agencji Inwestycji Zagranicznych, uznanej podczas konferencji branżowej w Chicago w 1997 r. za najlepszą tego typu placówkę w Europie.

W 1998 r. objął stanowisko dyrektora naczelnego Teatru Wielkiego – Opery Narodowej. W latach 2002-2005 był ministrem kultury. Do największych osiągnięć Waldemara Dąbrowskiego w tym okresie należy zaliczyć uchwalenie nowej ustawy o kinematografii, w wyniku której powstał Polski Instytut Sztuki Filmowej. W 2004 r. w związku z planowanym Rokiem Chopinowskim utworzył program Chopin 2010. Nadał również nowy kształt Instytutowi Fryderyka Chopina i przypisał mu odpowiedzialność m.in. za nowo powstające Muzeum Chopina czy Żelazową Wolę, dotąd zarządzaną przez Towarzystwo im. Fryderyka Chopina. Dzięki temu możliwe stało się wdrożenie czterech programów inwestycyjnych:

  • powstało nowe, multimedialne Muzeum Chopinowskie w Zamku Ostrogskich;
  • wzniesiono nowoczesny budynek Centrum Chopinowskiego (siedziba m.in. Narodowego Instytutu Fryderyka Chopina, Towarzystwa im. Fryderyka Chopina oraz Federacji Towarzystw Chopinowskich);
  • dwór w Żelazowej Woli zyskał zupełnie nową ekspozycję, zaś otaczający go park został gruntownie zrewitalizowany. Na jego terenie powstały również dwa nowoczesne obiekty infrastruktury turystycznej, które zmieniają sens pobytu w tym emblematycznym dla Chopina miejscu i uniezależniają Żelazową Wolę od kaprysów pogody;
  • wnętrzom kościoła w Brochowie — miejscu chrztu Fryderyka Chopina — przywrócono dawny blask i należytą rangę.

Pełniąc rolę ministra, powołał w roku 2003 Instytut Książki, którego zadaniem jest popularyzowanie najlepszych polskich książek i ich autorów, prezentacja literatury polskiej za granicą i organizacja pobytów studyjnych dla tłumaczy, oraz Instytut Teatralny, a także Instytut Sztuki Audiowizualnej. Z jego inicjatywy do Narodowego Planu Rozwoju na lata 2007-2013 wpisano sektorowy program operacyjny Kultura, co pozwoliło m.in. na zainicjowanie ponad 200 inwestycji infrastrukturalnych w sferze kultury.

W styczniu 2008 r. został mianowany przez ministra kultury, Bogdana Zdrojewskiego, przewodniczącym Komitetu Obchodów Roku Chopinowskiego 2010.

Od października 2008 r. jest ponownie dyrektorem Teatru Wielkiego – Opery Narodowej.

W listopadzie 2010 r. w Monachium został wybrany członkiem Zarządu OPERA EUROPA, forum zrzeszającego profesjonalne teatry operowe Europy. W 2012 r. objął stanowisko pełnomocnika ds. Muzeum Historii Żydów Polskich w Warszawie.

Nagrody i odznaczenia

  • L’ordre de la Légion d’honneur, a także Commandeur des Arts et Lettres przyznane przez Rząd Republiki Francuskiej
  • Honorary Knight Commander of the Civil Division of the Order of the British Empire przyznane przez Królową Elżbietę II
  • Großes Verdienstkreuz mit Stern und Schulterband przyznane przez Prezydenta Republiki Federalnej Niemiec
  • Zasłużony dla Warszawy, przyznany przez Radę m.st. Warszawy.
  • W listopadzie 2009 roku odebrał doktorat honoris causa Keimyung University w południowokoreańskim mieście Daegu
  • Złotym Medalem Zasłużony Kulturze – Gloria Artis
  • Krzyżem Oficerskim Orderu Odrodzenia Polski przyznanym przez Prezydenta RP
  • Krzyżem Komandorskim Orderu Odrodzenia Polski przyznanym przez Prezydenta RP
  • We wrześniu 2010 r. został laureatem Nagrody Mediów NIPTEL 2010
  • W październiku 2010 r. został laureatem Nagrody Honorowej Feliksa Warszawskiego przyznawanej osobie, która w szczególny sposób zasłużyła się teatrowi i wniosła istotny wkład w jego rozwój
  • W uznaniu zasług związanych z przygotowaniem i organizacją w Polsce i na świecie Roku Chopinowskiego 2010, który stał się największą kampanią wizerunkową Polski, 1 marca 2011 r., podczas koncertu wieńczącego Obchody Chopinowskie w Filharmonii Narodowej, odznaczony został przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Bogdana Zdrojewskiego, Złotym Medalem Zasłużony Kulturze Gloria Artis

Hobby: literatura, sport (szczególnie golf i tenis), sztuka

Pracuj ze mną nad: dowolny temat z obszaru moich dokonań zawodowych, szeroko rozumiana relacja sztuki i gospodarki.

Maciej Balsewicz

Od 10 lat inwestor Venture Capital i Private Equity. Wcześniej jako CFO i członek zarządu Inpost Paczkomaty. Zarządzałoperacjami na 15 rynkach i był odpowiedzialny za uzyskanie finansowania na ekspansję międzynarodową o łącznej kwocie 200 mln EUR. Wcześniej w PineBridge Investments, amerykańskim funduszu PE inwestującym w regionie CEE, gdzie byłodpowiedzialny za wyszukiwanie i zarządzanie nowymi inwestycjami i nadzór nad spółkami. Jest absolwentem Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu i Programu Menadżerskiego University of California w Berkeley, USA. Posiada tytuł ACCA.

Zainteresowania: Budowanie biznesu od początku, Technologie, Crossfit, Podróże

Pracuj ze mną nad: Rozwój osobisty, model biznesowy, planowanie, finansowanie, skalowanie pomysłu